FAQ - cele mai frecvente întrebări despre încălzire

Solicitați o consultație gratuită
Foto: © Polarpx / Shutterstock.com

Cât de des trebuie să fie întreținut sistemul de încălzire? Viessmann se ocupă de întreținerea sistemului de încălzire? Ce trebuie să faceți dacă primiți un mesaj de eroare? Aici veți găsi răspunsuri și informații utile la cele mai frecvente întrebări legate de sistemul dumneavoastră de încălzire și de încălzire în general.

1. Sezonul de încălzire și temperatura

Acest aspect se referă în primul rând la relația dintre chiriaș și proprietar. Lunile de vară nu fac parte din perioada de încălzire propriu-zisă. Cu toate acestea, întrucât acest aspect nu este reglementat prin lege, întrebarea dacă este sau nu necesară încălzirea depinde de mai multe lucruri, inclusiv de temperatura exterioară. Dacă temperatura devine prea rece în apartament sau în casă și nu crește timp de mai multe zile, încălzirea va trebui să fie pornită din nou. În calitate de proprietar, puteți decide când trebuie pornită sau oprită încălzirea.

O temperatură confortabilă este ceva foarte individual - unii oameni au nevoie de o temperatură mai caldă, în timp ce alții se simt mai bine cu temperaturi mai scăzute. Cu toate acestea, există câteva valori orientative pentru temperatura optimă a camerei pentru orientare. Acestea sunt următoarele pentru diferite părți ale casei:

  • 20 - 22 grade Celsius în camera de zi
  • între 16 și 18 grade Celsius în dormitor
  • 18 grade Celsius în hol și bucătărie
  • 22 grade Celsius în camera copiilor
  • între 23 și 24 de grade Celsius în baie

Nu există un moment prevăzut de lege de la care proprietarii trebuie să furnizeze căldură și, în general, perioadele de încălzire nu sunt definite în lege. Cu toate acestea, perioada cuprinsă între octombrie și aprilie a devenit ferm stabilită ca fiind perioada tipică de încălzire. Ca atare, luna octombrie este considerată ca fiind punctul de plecare în multe locuri. Cu toate acestea, temperaturile exterioare și temperaturile minime din încăperi joacă un rol mult mai central decât data.

Luna aprilie este, de obicei, cel mai popular sfârșit de sezon de încălzire. În unele părți ale Germaniei, se presupune, de asemenea, că este vorba de jumătatea lunii mai. Cu toate acestea, mai importante decât data sunt temperatura exterioară și, cel mai important, temperatura minimă a camerei.

Nu există o  temperatură pe tur ideală general valabilă. Temperatura ideală de curgere depinde de mulți factori, cum ar fi starea energetică a clădirii, precum și a sistemului de încălzire în sine, tipul și dimensiunea suprafețelor de încălzire și tipul de sistem de încălzire instalat. Prin urmare, temperatura de debit ar trebui să corespundă casei și comportamentului de încălzire al ocupanților acesteia. La urma urmei, temperaturile de debit excesiv de  avansate determină costuri de încălzire avansate. În cazul în care temperatura de debit este prea scăzută, în casă va rămâne o răcoare neplăcută. Cel mai bine este să cereți sfatul unui partener comercial Viessmann, care nu numai că poate determina valorile corecte pentru echilibrarea hidronică, dar vă poate ajuta și să stabiliți temperatura de debit optimă.

2. Întreținere și reparații

Întreținerea regulată și, prin urmare, îngrijirea corespunzătoare nu numai că ajută la menținerea fiabilității funcționale și operaționale a sistemului dumneavoastră de încălzire, ci și a valorii acestuia. Arzătorul, cazanul și unitatea de control trebuie inspectate o dată pe an. Inspecția și întreținerea regulată vor prelungi durata de viață a sistemului dumneavoastră de încălzire și vor asigura funcționarea sigură și eficientă a acestuia. Acest lucru va însemna că energia utilizată este folosită cât mai eficient și cât mai curat posibil. Acest lucru ajută la protejarea mediului și la reducerea costurilor de încălzire. În Germania, mai mult de cinci milioane de sisteme de încălzire fie nu sunt întreținute deloc, fie sunt întreținute doar atunci când ceva nu merge bine, chiar dacă inspecția și întreținerea regulată fac parte din obligațiile operatorilor de sisteme de încălzire și de apă caldă (punctul 60 din GEG).

Un sistem de încălzire funcționează la sarcină maximă timp de trei până la cinci luni pe an. Prin urmare, întreținerea sistemului de încălzire trebuie efectuată în mod regulat. În acest fel, puteți fi siguri că acesta va funcționa corespunzător pentru o perioadă lungă de timp. Cu toate acestea, nu există reglementări legale în acest sens. În practică, un ciclu de douăsprezece luni a devenit o practică stabilită pentru majoritatea tipurilor de sisteme de încălzire. Prin urmare, se recomandă o inspecție anuală. În plus, puteți încheia și un contract de întreținere. În acest fel, nu va trebui să vă faceți niciodată griji cu privire la întreținerea sistemului de încălzire.

Întreținerea sistemelor de încălzire este efectuată de către partenerii noștri comerciali calificați și certificați în mod corespunzător. Dacă doriți să comandați un service pentru sistemul dvs. de încălzire Viessmann, contactați instalatorul care v-a instalat sistemul de încălzire. Dacă nu aveți în prezent un partener comercial, puteți utiliza următorul buton pentru a solicita o ofertă de service de la firme de încălzire certificate:

Da, contractorii de încălzire afiliați pot solicita servicii precum service-ul de la Viessmann Deutschland GmbH Technical Service. Partenerii comerciali pot găsi prețurile de service aplicabile în lista de prețuri pentru servicii și pot solicita misiuni și contracte de întreținere prin intermediul portalului partenerilor de piață.

Echilibrarea hidronică ar trebui efectuată dacă distribuția căldurii în locuință este foarte neuniformă. Fără aceasta, unele radiatoare vor rămâne complet reci, în timp ce altele vor deveni mult prea calde. Echilibrarea hidronică este, de asemenea, recomandată ori de câte ori au fost înlocuite componente individuale de încălzire sau au fost efectuate măsuri de modernizare. Cererea de energie a unei locuințe se schimbă atunci când se efectuează modernizări. În plus, echilibrarea hidronică poate fi, de asemenea, obligatorie în anumite circumstanțe, cum ar fi atunci când solicitați o subvenție.

Echilibrarea hidronică nu ar trebui efectuată ca o măsură de precauție, ci doar dacă este necesar - adică dacă căldura este distribuită foarte inegal în locuință și unele încăperi rămân reci. În consecință, se aplică următoarele: echilibrarea hidronică ar trebui efectuată o singură dată. Acesta trebuie efectuat din nou doar dacă s-a schimbat ceva în sistemul de încălzire în sine, cum ar fi înlocuirea unor componente individuale. Echilibrarea repetată este, de asemenea, recomandată în timpul proiectelor de modernizare. Acest lucru se datorează faptului că o modernizare eficientă din punct de vedere energetic are întotdeauna ca rezultat o modificare a cererii de energie. Sistemul poate fi adaptat la aceste schimbări cu ajutorul echilibrării hidronice.

Nu este recomandabil să efectuați singuri echilibrarea hidronică, deoarece aceasta presupune optimizarea cât mai precisă a sistemului de încălzire, ceea ce necesită tot felul de calcule. Calculatoarele puse la dispoziție gratuit oferă doar valori orientative și ar trebui să servească doar ca un ghid. Acestea nu înlocuiesc echilibrarea hidronică efectuată de un instalator de încălzire.

O verificare a sistemului de încălzire determină potențialul de optimizare și de economisire al unui sistem de încălzire. Pentru a face acest lucru, un antreprenor de încălzire va examina amănunțit sistemul de încălzire și va descoperi punctele slabe care reduc eficiența energetică. Rezultatul este o evaluare energetică calitativă a sistemului de încălzire sub forma unui raport. Momentul în care trebuie efectuată o verificare a sistemului de încălzire nu este prevăzut de lege. Nici nu este necesar să se efectueze verificări la intervale regulate. Este vorba mai degrabă despre locurile în care există loc de îmbunătățire. În cel mai bun caz, ar trebui să vă verificați sistemul de încălzire vara sau toamna. Există atunci suficient timp pentru a finaliza măsurile necesare înainte de începerea următoarei perioade de încălzire.

Dacă există aer într-un sistem de încălzire etanș, căldura nu poate fi distribuită decât cu dificultate, iar radiatoarele vor fi calde doar pe o parte. În mod similar, nu este neobișnuit să auziți zgomote precum bătăi sau fluierături atunci când porniți încălzirea. În acest caz, radiatorul ar trebui să fie ventilat. Acest lucru permite aerului în exces să iasă din sistem.

3. Defecțiuni și avarii

În cazul în care există daune la sistemul de încălzire ca urmare a unei furtuni sau a unui fulger, toate componentele sub tensiune trebuie înlocuite în caz de îndoială. Un expert va trebui să efectueze o evaluare. Nici Viessmann în sine, nici contractorul de încălzire nu pot acționa ca expert. Costurile care vor fi acoperite vor depinde de contractul de asigurare pe care îl aveți în vigoare. În funcție de cazul în cauză, contractul poate fi o poliță de asigurare a conținutului, a clădirilor sau a riscurilor naturale.

Tehnologia de control Viessmann respectă reglementările și standardele privind imunitatea la interferențe. În plus, poate fi utilă și utilizarea de paratrăsnete sau de descărcătoare de curent de trăsnet. Unitățile individuale în sine sunt, de asemenea, echipate cu protecție fină. Prin aceasta, factorii de interferență sunt descărcați direct prin intermediul unui conductor de protecție la pământ.

Furtunile pot provoca, de asemenea, daune cauzate de apă și este necesară o atenție deosebită în jurul componentelor electronice ale sistemului de încălzire. În anumite circumstanțe, aceste daune pot duce chiar la un incendiu. Prin urmare, se recomandă ca toate componentele deteriorate să fie înlocuite. O evaluare a daunelor și dacă costurile vor fi acoperite vor trebui clarificate de un expert. Viessmann și partenerii săi comerciali nu pot acționa în calitate de experți. Va trebui să consultați contractul de asigurare respectiv pe care îl aveți în vigoare.

Pentru a vă ajuta în acest sens, Viessmann vă oferă o bază de date cu instrucțiuni de utilizare. Pentru a utiliza această funcție, veți avea nevoie fie de numărul de serie, pe care îl găsiți pe plăcuța de identificare de pe sistemul de încălzire, fie de numele produsului, inclusiv data aproximativă de achiziție. În cazul în care niciuna dintre acestea nu dă rezultate, aveți totuși opțiunea de a solicita instrucțiunile online.

Numărul de serie se găsește pe dispozitiv. Va exista un autocolant cu un cod de bare cu un număr de 16 cifre. Dacă nu reușiți să găsiți acest autocolant, puteți să vă adresați, de asemenea, contractantului dumneavoastră de încălzire Viessmann. Anul de fabricație poate fi găsit pe plăcuța de identificare a cazanului sau în raportul inspectorului de gaze arse. Dacă doriți să știți ce vechime are sistemul dumneavoastră de încălzire Viessmann, numărul de 16 cifre vă poate ajuta - trebuie doar să vă uitați la cea de-a opta cifră.

Dacă trebuie să purgați sistemul de încălzire în mod constant, este posibil ca presiunea din sistem să fie prea mică. Puteți citi presiunea apei dintr-un sistem de încălzire pe manometrul de presiune. Intervalul verde de pe manometrul de presiune reprezintă presiunea optimă a apei. Dacă presiunea apei este prea scăzută, este posibil să fie nevoie să adăugați apă.

În plus, vasul de expansiune poate fi, de asemenea, defect, caz în care va exista o presiune negativă și aerul va fi atras în mod constant în sistem. În ambele cazuri, cel mai bine este să consultați un instalator.

Ghidul nostru explică în detaliu cum să găsiți instalatorul de încălzire potrivit.

Este posibil să constatați că există o defecțiune la arzător la cazanul dumneavoastră. Codurile de defecțiune pot varia, în funcție de model. Cauzele defecțiunilor sunt la fel de variate. Vă rugăm să consultați instrucțiunile de utilizare pentru informații despre ce trebuie făcut în fiecare caz în parte. Am compilat pentru dvs. câteva sfaturi generale pe tema defecțiunilor.

4. Funcție și tehnologie

Viessmann colaborează cu contractori de încălzire care oferă servicii pentru toate aspectele legate de sistemele de încălzire. Acest lucru asigură faptul că antreprenorii de încălzire de la fața locului sunt familiarizați cu particularitățile locale.

Un sistem de încălzire ar trebui să funcționeze în modul de vară în timpul lunilor mai calde ale anului. Acest lucru este atât eficient, cât și eficient și, în cazul în care cazanul dumneavoastră furnizează  apă caldă menajeră și apă caldă menajeră, asigură încălzirea apei calde menajere. Modelele moderne vă permit, de asemenea, să setați temperaturile limită din încăpere și din exterior. În acest fel, vă asigurați că sistemul pornește în zilele mai răcoroase de primăvară sau de vară, dar nu în fiecare dimineață răcoroasă.

Pentru a economisi energie, poate fi util să opriți încălzirea apei calde menajere în timpul vacanței de vară. Dacă aveți un sistem descentralizat de încălzire a apei calde menajere, acest lucru este simplu și, de obicei, este rentabil, în special dacă este vorba de o instalație de stocare destul de mică. Cu toate acestea, boilerele mai mari, cu o capacitate cuprinsă între 250 și 300 de litri, ar trebui să fie oprite complet doar atunci când este probabil să nu fiți acasă timp de mai multe săptămâni. Acest lucru se datorează faptului că încălzirea unei boiler răcite de această dimensiune consumă, printre altele, foarte multă energie.

Există o serie de motive pentru care un proprietar de sistem ar putea fi nevoit să completeze apa dintr-un sistem de încălzire Viessmann. O presiune prea scăzută a apei de încălzire poate fi un indiciu în acest sens. Alte semne includ radiatoare care rămân reci sau zgomote enervante, posibil cauzate de bule de aer blocate.

Există câteva lucruri de care trebuie să țineți cont atunci când vine vorba de bascularea corectă a unui sistem de încălzire. În plus față de instrucțiunile din instrucțiunile de utilizare, acordați o atenție deosebită calității apei. Apă caldă menajeră trebuie să respecte atât Ordonanța privind apa potabilă [Germania], cât și Ghidul VDI 2035 pentru a evita deteriorarea sistemului din cauza contaminării și a depunerilor.

Trebuie să se urmeze următorii pași:

  1. Conectați sistemul de încălzire la rețeaua de apă cu un furtun adecvat. Supapa specială de umplere de la sistemele de încălzire Viessmann asigură că nu poate curge  apă caldă menajeră în rețeaua de apă caldă menajeră.
  2. Asigurați-vă că furtunul este umplut până la revărsare pentru a preveni pătrunderea prea mult aer în sistem.
  3. Robinetele de pe racord și de la intrarea de apă trebuie să fie complet deschise.
  4. Apă caldă menajeră trebuie completată până când presiunea din sistem crește la aproximativ 1,5 bar.
  5. Închideți din nou robinetele și purjați radiatoarele.

Dacă aveți îndoieli, contactați unul dintre partenerii noștri comerciali Viessmann.

Hidrogenul pentru combustia la rece într-un sistem de încălzire cu pile de combustie provine din gazele naturale. Acesta este format în mare parte din metan, care la rândul său este compus din carbon și hidrogen. Este nevoie de un reformator pentru a separa aceste două elemente unul de celălalt - în acest proces, hidrogenul și dioxidul de carbon sunt produse cu ajutorul vaporilor de apă.

Este recomandabil să înlocuiți un cazan după 15-20 de ani cel târziu. Acest lucru se datorează faptului că tehnologia de încălzire învechită consumă o cantitate relativ mare de energie, mai ales dacă modelele sunt sisteme de încălzire pe gaz sau pe combustibil fără tehnologie de condensare. Modelele noi sporesc eficiența, reduc consumul de combustibil și scad costurile de încălzire. Modernizarea poate oferi un plus de siguranță.

Antreprenorul care instalează sistemul de încălzire vă va arăta cum funcționează sistemul de încălzire după ce lucrarea a fost finalizată. Pe lângă demonstrarea funcționării corecte, acesta vă va da, de asemenea, instrucțiuni cu privire la ce trebuie să faceți în cazul unor mesaje de defecțiune sau la ce trebuie să luați în considerare atunci când setați curba de încălzire.

Asistență

Aveți nevoie de ajutor pentru a selecta produsul potrivit?

Găsiți produsul